تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر : 1900

هیئت مذاکره کننده کشورمان به تهران بازگشت

هیئت مذاکره کننده کشورمان به تهران بازگشت
هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به ریاست دکتر قالیباف، پس از سفری ۲روزه به سوئیس، دقایقی قبل وارد تهران شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای 365 ، در این سفر که طبق گفته اسماعیل بقایی، سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده اصلی‌ترین هدف آن پیگیری اجرای تعهدات طرف آمریکایی در تفاهم اسلام‌آباد بود، در گفتگوهای صریح و فشرده با میانجی‌گران پاکستانی و قطری، محورهای معطل مانده تفاهم بویژه توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها از جمله لبنان و نیز آزادسازی اموال بلوکه شده کشورمان، مورد بررسی و مطالبه قرار گرفت.

در پایان این نشست که در هتل بورگن اشتوک سوئیس جریان داشت، دو کشور میانجی با صدور بیانیه‌ای نتایج گفتگوها را تشریح کردند که مهمترین محورهای آن تاکید مجدد بر به‌رسمیت شناختن مدیریت ایرانی تنگه هرمز و پذیرش ایران به عنوان عضو واحد مدیریت منازعه در لبنان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.